Το Τέλος του Ισλάμ: Τεράστια
Άγνοια των Αξιών του Ισλαμικού Πολιτισμού από τους Σημερινούς Μουσουλμάνους και
Έλξη τους από Λάθος Πρότυπα
https://greeksoftheorient.wordpress.com/2018/11/08/το-τέλος-του-ισλάμ-τεράστια-άγνοια-των/
============================
Οι Ρωμιοί της Ανατολής – Greeks of the Orient
Ρωμιοσύνη, Ρωμανία, Ανατολική Ρωμαϊκή
Αυτοκρατορία
Το Τέλος του Ισλάμ: Τεράστια Άγνοια των Αξιών του
Ισλαμικού Πολιτισμού από τους Σημερινούς Μουσουλμάνους και Έλξη τους από Λάθος Πρότυπα
Ό,τι ακολουθεί
είναι ο αντίλογός μου σ’ ένα σχόλιο φίλου μουσουλμάνου το οποίο δημοσιεύθηκε σε
πρότερη ανάρτησή μου. Η συζήτηση έγινε αναφορικά με την γνώση και την επιστήμη
(μελέτη, έρευνα, εξερεύνηση, εφεύρεση, ανακάλυψη, κοκ) στον κόσμο του Ισλάμ,
καθώς και σχετικά με το γεγονός ότι η θρησκεία αυτή δίνει μεγάλη βαρύτητα στην
γνώση. Τα στοιχεία που παραθέτει στο σχόλιό του ο φίλος μου είναι ακριβή, σωστά
και ειλικρινή. Δεν αποτελούν καμμιά υπερβολή. Συνιστώ στον καθένα να τα
διαβάσει με προσοχή και παραθέτω το εκτεταμένο σχόλιο (πάνω από 2000 λέξεις!)
στο τέλος της ανάρτησης αυτής.
Ο αντίλογός μου αποτελείται από τρία μέρη:
στο πρώτο μέρος, επισημαίνω την χαοτική διαφορά που υφίσταται ανάμεσα στα όσα
σωστά απαριθμεί ο φίλος μου ως υψηλή αξιολόγηση της γνώσης κατά το Ισλάμ και
στην σημερινή καταβαραθρωτική κι απελπιστική κατάσταση όλων των μουσουλμανικών
χωρών σε θέματα εκπαιδευτικά, μορφωτικά, επιστημονικά, ακαδημαϊκά και
πολιτιστικά.
Στο δεύτερο μέρος, εξηγώ στον φίλο μου
γιατί ο τρόπος με τον οποίο ο ίδιος αναφέρεται στο θέμα είναι εγγενώς και
μεθοδολογικώς λάθος και τονίζω ότι έργα, κείμενα, μνημεία, χειρόγραφα,
κατασκευές, κτήρια, εργαλεία κι άλλα ιστορικά αντικείμενα αποδεικνύουν ότι ο
κόσμος του Ισλάμ έδειξε μεγάλη σημασία για την γνώση, ανέπτυξε κορυφαία
επιστήμη, φιλοσοφία και μυστικισμό, και καλλιέργησε τις τέχνες και τα γράμματα
(και όντως αυτά συνέβησαν) – κι όχι τα όποια τυχόν αποσπάσματα από το Κοράνι κι
άλλα έργα μουσουλμάνων θεολόγων όπου προτρέπονται οι μουσουλμάνοι στην
αναζήτηση της γνώσης και στην έρευνα του υλικού και του ψυχικού κόσμου (και τέτοια
είναι γεμάτο το σχόλιό του).
Εφόσον υπάρχουν δηλαδή κείμενα, έργα,
κατασκευές και απτά μνημεία ιστορικών μουσουλμάνων επιστημόνων (που όντως
μεγαλούργησαν πριν από 1200, 1000, 800 ή 600 χρόνια), είναι άχρηστο να κάνει
κάποιος λόγος σήμερα για το τι είπαν για την σημασία της γνώσης και για τι
πρότειναν πριν απ’ αυτούς τους κορυφαίους σοφούς μερικοί μουσουλμάνοι θεολόγοι
που ήταν πολύ κατώτεροι των εν λόγω ιστορικών επιστημόνων.
Στο τρίτο μέρος (συμπεράσματα) εξηγώ τι
σημαίνουν αυτή η διαφορά ανάμεσα στα λόγια και στα έργα κι η προτίμηση των
σημερινών μουσουλμάνων για αναφορά σε λόγια κι όχι σε έργα. Δυστυχώς, αυτή η
διαφορά αποκαλύπτει πως – με τρομερή χειραγώγηση από τις δυτικές
αποικιοκρατικές δυνάμεις και τους οριενταλιστές επιστήμονες της Δύσης – ο σύγχρονος
μουσουλμανικός κόσμος σύρθηκε πολύ μακράν του ιστορικού ισλαμικού πολιτισμού κι
έγινε εργαλείο στα χέρια εκείνων που θέλουν να καταστρέψουν ταυτόχρονα τον
μουσουλμανικό κόσμο και το ψευτο-κράτος Ισραήλ που παρεσκεύασαν επί τούτω σε
ένα Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ουσιαστικά οι σημερινοί μουσουλμάνοι δεν έχουν τις
ίδιες αρχές με τους ιστορικούς μουσουλμάνους και δεν μπορούν να παράγουν το
μορφω τικό – πολιτιστικό που εκείνοι παρήγαγαν. Ακόμη χειρότερα, ούτε καν τους
ξέρουν ή τους έχουν διαβάσει. Με άλλα λόγια, για τα μέτρα του ιστορικού Ισλάμ,
οι σημερινοί μουσουλμάνοι είναι ψευτο-μουσουλμάνοι.
Γίνονται αναφορές στον φίλο Σαμσαντίν, τον
Έλληνα ανατολιστή, ιστορικό και πολιτικό επιστήμονα, καθ. Μουχάμαντ Σαμσαντίν
Μεγαλομμάτη, ο οποίος αν και μουσουλμάνος αναφέρεται στο τέλος του Ισλάμ κατά
τις ίδιες τις παραδόσεις του προφήτη του Ισλάμ, ο οποίος όρισε ότι το Ισλάμ
γεννήθηκε στην εξορία και θα τελειώσει στην εξορία.
Σαμαρκάνδη – το κυριώτερο
επιστημονικό κέντρο του κόσμου το 1400
Αντίλογος σε Μουσουλμάνο σχετικά με την
Γνώση και τη Σημασία της στο Ισλάμ
Έχω κυττάξει αρκετά κείμενα στο μπλογκ σου.
Ξέρεις, υπάρχουν κάποια πράγματα που είναι
καθοριστικά.
Κι είναι θέματα που έχω συζητήσει και με
τον Σαμσαντίν (όσες φορές τον συναντάμε – γιατί μετακινείται αδιάκοπα) και με
τους Σομαλούς (από την Κένυα) συνεταίρους μου συνέχεια.
Και συ και όλοι όσοι άλλοι καλοπροαίρετοι
μουσουλμάνοι προσπαθείτε να κάνετε ένα καλό Μάρκετινγκ του Ισλάμ, πέφτετε πάνω
σ’ αυτά τα καθοριστικά πράγματα (που μόλις προανέφερα και θα σου εξηγήσω στην
συνέχεια) κι αποτυγχάνετε.
Θυμάσαι που πριν από λίγες μέρες έγραψες
ένα τεράστιο σχόλιο για το ότι το ισλάμ τονίζει ιδιαίτερα την αξία της γνώσης
και το δημοσίευσα;
Το δημοσίευσα γιατί, όντως, αυτά που
αναφέρεις δεν είναι ψέμματα, αλλά αλήθειες και αποσπάσματα κειμένων που έχουν
γραφεί.
Πολλοί το λένε αυτό τσιτατολογία και το
βλέπουν περιφρονητικά, όποιος και να το κάνει, για όποιο θέμα και να το κάνει
(τι λέει η Χριστιανωσύνη για την ελευθερία του ανθρώπου, ή τι λέει ο Πλάτων για
την γνώση, κοκ).
Αλλά εγώ το βρίσκω χρήσιμο γιατί
τουλάχιστον έχουμε μαζεμένα σε ένα κείμενο ή αρχείο όλα τα τσιτάτα
(αποσπάσματα) για ένα θέμα που μπορεί κανείς να συλλέξει από ένα συγγραφέα ή
ένα σύνολο συγγραφέων.
Η χρησιμότητα είναι βέβαια μικρή, αλλά
χρήσιμη είναι και μια τέτοια προσπάθεια.
Αλλά ουσιαστικά ακυρώνεται από δυο
καθοριστικά πράγματα ή δεδομένα – τελείως διαφορετικά το ένα από το άλλο.
Πρώτο Καθοριστικό Δεδομένο: Λόγια που
διαψεύδονται από την Σημερινή Πραγματικότητα
Όσες αποδείξεις και να μαζέψεις για κάτι
(το ο,τιδήποτε), άμα σε διαψεύδει η πραγματικότητα, οι αποδείξεις είναι
άχρηστες και κανένας δεν θα τις πιστέψει.
Τι σχέση έχει το τι έχουν γράψει, πριν από
1200, 1000, 800 ή 600 χρόνια, πενήντα, εκατό, χίλιοι μουσουλμάνοι, εάν σήμερα
τα μουσουλμανικά κράτη εμφανίζουν – ανάμεσα σε όλο τον κόσμο – την μεγαλύτερη
αμορφωσιά, αναλφαβητισμό, υπανάπτυξη, άγνοια και σκοταδισμό;
Και μόνον η άθλια κατάσταση
ψευτο-εκπαίδευσης (κατώτερης και μέσης) και ψευτο-πανεπιστημίων που υπάρχει σε
Αίγυπτο, Σουδάν, Σομαλία, Υεμένη, Σαουδική Αραβία και Πακιστάν (για να αναφέρω
μόνο κάποια παραδείγματα), σβύννει απόλυτα το τι λες εσύ και το τι μπορούν να
πουν σήμερα 1000 ιμάμηδες και 1000 μουσουλμάνοι θεολόγοι σχετικά με το ότι το
Ισλάμ συστήνει / προτείνει / προάγει την γνώση.
Κι επίσης η ίδια άθλια κατάσταση (που αν
την συγκρίνεις σημείο προς σημείο θα την βρεις πολύ χειρότερη ακόμη κι από την
πολύ κακή, σημερινή εκπαίδευση και γενικώτερα εκπαιδευτική-μορφωτική κατάσταση
της Ελλάδας) διαψεύδει στην πράξη όλα όσα γράφεις εσύ εδώ και στο σχόλιό σου
και αλλού.
Όταν λέω ότι η πραγματικότητα σε διαψεύδει,
δεν εννοώ ότι λες ψέμματα. Κανένας δεν θα πει ότι αυτά που αναφέρεις (και που
άλλωστε απλά τσιτάτα είναι) είναι ψέμματα. Όντως αυτά τα κείμενα που αναφέρεις
γράφηκαν πριν από 1200, 1000, 800 κι 600 χρόνια.
Αλλά τι να το κάνεις, εφόσον δεν έφεραν
αποτέλεσμα και σήμερα οι μουσουλμάνοι είναι οι πιο αναλφάβτοι κι οι πιο
αμόρφωτοι άνθρωποι στον κόσμο;
Δώρον άδωρον που λέμε στα ελληνικά!
Άλλος θα σε ειρωνευθεί – και πολύ σωστά
μάλιστα – και θα σου πει:
– Ρε συ, αφού όλα αυτά γράφηκαν από
μουσουλμάνους για την σημασία της γνώσης κι είναι άγνωστα στους σημερινούς
αμόρφωτους και θεόστραβους μουσουλμάνους, γιατί δεν πας από την μια πόλη της
Αιγύπτου στο άλλο χωριό της Σαουδικής Αραβίας να τους πεις ότι, σαν αμόρφωτοι
που είναι, είναι και ψευτομουσουλμάνοι ή μάλλον δεν είναι καν μουσουλμάνοι;
Άλλος θα σου πει πάλι – και πάλι πολύ
σωστά:
– Αυτά είναι άχρηστα να τα λες σε
χριστιανούς ή σε δυτικούς, γιατί αυτοί είναι πολύ πιο μορφωμένοι κι αξιολογούν
την γνώση πολύ περισσότερο από τους αμόρφωτους κι αστοιχείωτους μουσουλμάνους
του σημερινού κόσμου.
Και θάχουν δίκιο, επειδή για να σπουδάσουν
αιγυπτιολογία ένας Αιγύπτιος, ασσυριολογία ένας Ιρακινός, ιρανολογία ένας
Ιρανός, χιττιτολογία ένας Τούρκος, αρχαίες προϊσλαμικές υεμενικές γραφές ένας
Υεμενίτης, κι ινδολογία ένας Ινδός πάνε στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία,
την Αγγλία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, την Πολωνία, την Γαλλία, την Ρωσσία, την
Αμερική, τον Καναδά, και μερικές ακόμη χώρες.
Οπότε, το τι λες είναι ολότελα εκτός τόπου
και χρόνου γιατί δεν έχει καμμιά εφαρμογή.
Είναι επιπλέον και μια πολύ κακή (αρνητική)
διαφήμιση του Ισλάμ.
Και στο λέω αυτό φιλικά, για να ξυπνήσεις
και να καταλάβεις τι κάνεις.
Μπορεί να είμαι χριστιανός αλλά δεν είμαι
αντι-μουσουλμάνος. Και δεν είμαι εναντίον καμμιάς θρησκείας. γιατί πιστεύω ότι
η κάθε μία θρησκεία είναι ένας δυνατός, ένας πιθανός δρόμος του ανθρώπου για
τον Θεό. Ούτε χριστιανικός θα γίνει όλος ο κόσμος, ούτε ισλαμικός. Και είμαι
πολύ εναντίον όλων των δυτικών ιεραποστολών σε Αφρική, Ασία κι Αμερική, γιατί
έκαναν πολύ περισσότερο κακό παρά καλό. Άλλωστε είχαν και κακό σκοπό, και οι
Καθολικοί και οι Προτεστάντες – Αγγλικανοί, και μάλιστα προξένησαν διάσπαση και
διχόνοια ανάμεσα σε όλους τους ανατολικούς χριστιανούς (μονοφυσίτες –
νεστοριανούς) ήδη από τον 16ο αιώνα.
Κατ’ ουσίαν, θέλοντας να διαφημίσεις,
δυσφημείς το Ισλάμ.
Αυτό δεν είναι περίεργο και μπορεί να
συμβεί στον οποιονδήποτε αναφορικά με κάτι. Πολλοί προσπάθησαν να μιλήσουν
επαινετικά για κάτι και, χωρίς να το καταλάβουν, το δυσφήμισαν: καλές οι
προθέσεις, κακό το αποτέλεσμα.
Γιατί αυτό που κάνεις είναι μια κακή
διαφήμιση;
Είναι βασικά θέμα μεθοδολογίας.
Παρουσιάζεις λόγια κι όχι έργα.
Αυτό μου το είχε επισημάνει πριν από αρκετά
χρόνια ο Σαμσαντίν, όταν μου παρουσίασε για πρώτη φορά τους λόγους της
κατρακύλας και της παρακμής του ισλαμικού κόσμου, αποδίδοντάς τες στα διαδοχικά
στα συστήματα των Άχμεντ Ιμπν Χάνμπαλ, Άχμεντ Ιμπν Ταϊμίγια, και Μουχάμαντ Ιμπν
Αμπντέλ Ουαχάμπ.
Βέβαια, η σημερινή πτώση του μουσουλμανικού
κόσμου δεν οφείλεται μόνο στην διάδοση του φανατισμού, της άγνοιας και της
αμορφωσιάς που κήρυξαν, προξένησαν και διέδωσαν όλα αυτά τα συστήματα κι οι
εκάστοτε οπαδοί τους.
Οφείλεται επίσης και στο γεγονός ότι οι
αποικιοκράτες οριενταλιστές της Γαλλίας και της Αγγλίας τα χρησιμοποίησαν από
τότε που έστησαν αποικίες στον μουσουλμανικό κόσμο – και τα χρησιμοποίησαν
έντεχνα και με σκοπό την περαιτέρω επιδείνωση της όλης κατάστασης στον κόσμο
του Ισλάμ.
Κι αυτό κανένας μουσουλμάνος πριν τον
Σαμσαντίν δεν το αντιλήφθηκε.
Οπότε, ένα από τα στοιχεία που ο Σαμσαντίν
μου ανέφερε σαν ‘χαρακτηριστικά’ του τρόπου σκέπτεσθαι και της θεωρίας όλων των
συγχρόνων μουσουλμάνων είναι κι αυτό:
– Αναφορά σε λόγια κι όχι σε έργα.
Κι αυτό είναι το τι σου προανέφερα ως
καθοριστικό δεδομένο.
Στο Αστεροσκοπείο του Νασραντίν αλ
Τούσι στην Μαραγέ του Ιράν
Τα ερείπια του Αστεροσκοπείου της Μαραγέ (από το βιβλίο του Parviz Vardjavand, Kavosh-e Rasadkhaneh-e
Maragha)
Τα ερείπια του Αστεροσκοπείου της
Μαραγέ (από το βιβλίο του Parviz Vardjavand, Kavosh-e Rasadkhaneh-e Maragha)
Ομοίωμα του δαπέδου του
Αστεροσκοπείου του Νασραντίν αλ Τούσι στην Μαραγέ (από το βιβλίο του Parviz Vardjavand, Kavosh-e Rasadkhaneh-e Maragha)
Σελίδα από αντίγραφο χειρογράφου του
έργου του Νασραντίν αλ Τούσι Περί Αστρολάβων (Εσφαχάν 1505)
Από χειρόγραφα έργων και κειμένων
αστρονομίας του Νασραντίν αλ Τούσι
Δεύτερο Καθοριστικό Δεδομένο: Τα Ιστορικά
Έργα δείχνουν τι ήταν το Ισλάμ μέσα στην Ιστορία, Όχι Λόγια και Προτροπές
Θεολόγων
Τι σημαίνει λοιπόν ‘αναφορά σε λόγια κι όχι
σε έργα’ ως κακή διαφήμιση του Ισλάμ;
Μα, φίλε μου,
Αν θέλεις να αποδείξεις ότι το Ισλάμ ως
θρησκεία υποστηρίζει, συστήνει, επικροτεί και προτρέπει να ασχοληθούν οι πιστοί
με την γνώση, την μελέτη, την έρευνα, την επιστήμη και την μόρφωση (όλα τα
επιπλέον που αναφέρω είναι συναρτήσεις ή παράγωγα της γνώσης), τότε,
αντί να λες το τι αερολογία υπέρ της γνώσης
είπε ο οποιοσδήποτε μουσουλμάνος,
πες, σημείωσε, ανάφερε κι ανάλυσε,
παρουσίασε και δείξε …..
τα έργα κορυφαίων μουσουλμάνων αστρονόμων,
ιατρών επιστημόνων, αλχημιστών, φυσικών, ιστορικών, μαθηματικών, μουσικών,
αρχιτεκτόνων, ειδικών σε ποικίλους τομείς της επιστήμης και της γνώσης,
φιλοσόφων, λογοτεχνών, κοινωνιολόγων, εφευρετών, περιηγητών, ερευνητών.
Μίλησε για τον Νασραντίν αλ Τούσι – που
είναι άγνωστος όχι μόνο σε δυτικούς, Κινέζους και Ρώσσους, αλλά και στα 95% των
μουσουλμάνων! Περίγραψε το αστεροσκοπείο του στην Μαραγέ του Ιράν!
Μίλησε για τον Ουλούγ Μπεκ, αστρονόμο και
βασιλιά της Σαμαρκάνδης που το αστεροσκοπείο του ήταν το μεγαλύτερο και πιο
προηγμένο τεχνολογικά στον κόσμο τον 15ο αιώνα και που τα έργα του
μεταφράζονταν στην Δυτική Ευρώπη!
—————————————————–
Κέντρο Επιστημών κι Ερευνών η Μεντρέσα
(‘θρησκευτική’ σχολή) του Ουλούγ Μπεκ στη Σαμαρκάνδη
Το Αστεροσκοπείο του Ουλούγ Μπεκ,
Σαμαρκάνδη: ένα κυλινδρικό κτήριο ύψους 30 μ και διαμέτρου 46 μ το οποίο
διέθετε ένα μαρμάρινο εξάντα (ονομασμένο ‘Εξάντας Φάχρι’) ακτίνας 40 μ. Μαθητής
και συνεργάτης του Ουλούγ Μπεκ ήταν κι ένας Ρωμιός από την καταρρέουσα Ρωμανία
των Παλαιολόγων.
Το χαντάκι με το κατώτερο τμήμα του
μεσημβρινού τόξου του Αστεροσκοπείου του Ουλούγ Μπεκ
————————————————-
Μίλησε για τον Τουρκμένο Τζαζαρί που έζησε
τον 12ο αιώνα κι εργάστηκε ως κορυφαίος επιστήμονας στην αυλή των Αρτουκιδών
στο Μάρντιν της Βόρειας Μεσοποταμίας (σήμερα νοτιοανατολική Τουρκία) και
μετάφρασε στα ελληνικά ή άλλες σύγχρονες γλώσσες το περίφημο έργο του ‘Βιβλίο
της Γνώσης των Ιδιοφυών Μηχανικών Κατασκευών’ (الجامع بين العلم والعمل النافع في
صناعة الحيل) που το έγραψε το 1206 και το
γέμισε με σχέδια αυτών των κατασκευών που ο ίδιος επινόησε και περιέγραψε!
Σου φέρνω μερικά παραδείγματα αλλά σαφώς
υπάρχουν εκατοντάδες. Αυτά είναι αποδείξεις. Αυτά πείθουν.
Γιατί είναι υπαρκτά ως έργα.
Τα θεωρητικά λόγια για την αξία της γνώσης
κατά τους μουσουλμάνους δεν έχουν καμμιά αξία μπροστά σ’ αυτά τα έργα, τα
κείμενα, τα κατασκευάσματα, τα κτήρια και τα εργαλεία που έγραψαν / επινόησαν /
δημιούργησαν μουσουλμάνοι.
Για παράδειγμα, ενδιαφέροντα αναγνώσματα
(αλλά υπάρχουν πάμπολλα άλλα επίσης):
https://en.wikipedia.org/wiki/Ismail_al-Jazari
https://en.wikipedia.org/wiki/Ulugh_Beg
http://www.muslimheritage.com/article/ulugh-beg
https://en.wikipedia.org/wiki/Nasir_al-Din_al-Tusi
https://en.wikipedia.org/wiki/Maragheh_observatory
https://www3.astronomicalheritage.net/index.php/show-entity?identity=29&idsubentity=1
http://www.iranreview.org/content/Documents/Maragheh_Observatory.htm
—————————————————–
Οι θαυμαστές Μηχανικές Εφευρέσεις και
τα Αυτόματα του Τουρκμένου Τζαζαρί που έζησε τον 12ο αιώνα στο Μάρντιν και στο
Ντιγιάρμπεκιρ της βόρειας Μεσοποταμίας (σήμερα νοτιοανατολική Τουρκία)
Πύργος Κλεψύδρας
Χειρόγραφο από κείμενα του Τζαζαρί
Ο Ελέφαντας – Ρολόι (αυτοματικός
μηχανισμός)
Αυτόματος μηχανισμός για το
σερβίρισμα στο γεύμα
Το Καντήλι – Ρολόι (αυτόματο μηχάνημα)
Αυτόματος μηχανισμός (αντλία)
άρδευσης (σακία στα αραβικά)
Αυτόματος μηχανισμός για πλύσιμο των
χεριών
Το μικρό τουρκμενικό βασίλειο των
Αρτουκιδών μπέηδων (1101-1409) όπου έζησε και μεγαλούργησε ο Τζαζαρί
Αυτόματος Οινοχόος του Τζαζαρί –
γιατί οι μουσουλμάνοι των χρόνων της ακμής του ισλαμικού πολιτισμού έκριναν
σωστό για τους μουσουλμανους να πίνουν κρασί, κάτι που αυτόματα πιστοποιεί ότι
οι σημερινοί μουσουλμάνοι είναι ψευτομουσουλμάνοι – παρασκευάσματα psyops της CIA και της Μοσάντ
Μηχανισμός μέτρησης αίματος
Η φλογέρα που παίζει μουσική συνέχεια
– ένας αυτόματος υδραυλικός μηχανισμός του Τζαζαρί: η εφεύρεση οφειλόταν στο
γεγονός ότι οι μουσουλμάνοι των χρόνων της ακμής του ισλαμικού πολιτισμού
άκουγαν μουσική κι απέρριπταν ως αιρετικό βαρβαρισμό τυχόν ψευτο-θεωρίες
αμόρφωτων θεολόγων όπως ο Ιμπν Χάνμπαλ κι ο Ιμπν Ταϊμίγια ότι η μουσική
απαγορεύεται στο Ισλάμ. Αυτό και μόνο δείχνει πόσο ψευτομουσουλμάνοι είναι σήμερα όλοι οι ισλαμιστές και κυρίως τα
σατανογούρουνα της Σαουδικής Αραβίας που είναι οι χασάπηδες – τοποτηρητές των
σιωνιστών εγκληματιών.
Μια χορωδία από αυτόματα για να
απολαμβάνουν μουσικές μελωδίες οι Αρτουκίδες ηγεμόνες
—————————————————-
Το Δικό μου Συμπέρασμα
Πιστεύω – με βάση τις τεράστιες αναλύσεις
του φίλου μου, καθ. Μ. Σ. Μεγαλομμάτη και πολλά άλλα αναγνώσματα που εκείνου τα
άρθρα με παρακίνησαν να κάνω για να ερευνήσω περαιτέρω το θέμα – ότι έχετε όλοι
οι μουσουλμάνοι πέσει θύματα μιας έντεχνης psyops που έστησαν Αγγλογάλλοι κι Αμερικανοί αποικιοκράτες, μασώνοι
οριενταλιστές, και σιωνιστές Ισραηλινοί κι έχετε χάσει κάθε επαφή με την
πραγματικότητα, τις παραδοσιακές αξίες του Ισλάμ – αυτές που δημιούργησαν τον
ισλαμικό πολιτισμό και τις ισλαμικές επιστήμες, γράμματα και τέχνες.
Αυτές οι αξίες ντε φάκτο δεν είναι πια
δικές σας γιατί, αν ήταν, θα μπορούσατε και σεις να παράγετε επιστήμες,
γράμματα, τέχνες, φιλοσοφία και πολιτισμό κι όχι τον βαρβαρισμό του μέσου
Αιγύπτιου, Σαουδάραβα, Πακιστανού, Αλγερινού, κοκ.
Οι δικές σας αξίες συνεπώς δεν είναι αξίες
αλλά απλώς εσείς έχετε μείνει με την εντύπωση – ή μάλλον ψευδαίσθηση (για να
κυριολεκτώ) – ότι είστε μουσουλμάνοι. Εσείς κι αμόρφωτοι ψευτο-ιμάμηδες και
ψευτο-σεΐχηδες που διδάσκουν σήμερα θεολογία και φικχ (: ισλαμικό δίκαιο) αλλά
είναι ανίκανοι να ερμηνεύσουν μισή σελίδα του Μοχιεντίν Ιμπν Άραμπι ή του Αλ
Φαράμπι ή του Φερντοουσί.
Κι είναι εμφανές ότι το πράγμα είναι πολύ
πιο σοβαρό γιατί το τι νομίζετε ως αξίες δεν είναι αξίες – για τα δικά σας
μέτρα και σταθμά.
Δεν ξέρω τι θα μου πεις εσύ για το παρακάτω
θέμα, αλλά έχω κάνει πολλές συζητήσεις τα τελευταία χρόνια με μουσουλμάνους από
πολλές χώρες. Μόνον οι μαθητές του Μεγαλομμάτη μιλάνε και κρίνουν λογικά, όταν
συζητάμε σχετικά με την σύγκριση που θα αναφέρω παρακάτω. Οι άλλοι όλοι λένε
τρελλά κι άσχετα πράγματα – ή πανικοβάλλονται.
Κι η σύγκριση είναι η εξής:
Α – Από την μια, όλοι οι κορυφαίοι σοφοί,
επιστήμονες, μύστες, φιλόσοφοι, ερευνητές, λογοτέχνες, αρχιτέκτονες των χρόνων
της ακμής του ισλαμικού πολιτισμού (χονδρικά της περιόδου 750-1600), και
Β – Από την άλλη, οι αμόρφωτοι κι
απαίδευτοι σύντροφοι του προφήτη του Ισλάμ – αυτοί που στα αραβικά ονομάζονται
Σαχάμπα
(κατάλογος:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Sahabah / σχετικά:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sahabah)
Συγκριτικό ερώτημα: Ποιοι είναι πιο
σημαντικοί, οι Α ή οι Β;
Εδώ φαίνεται όλη η κρίση του σημερινού
Ισλάμ και των μουσουλμάνων:
Σχεδόν όλοι οι μουσουλμάνοι ‘κρίνουν’ ότι
οι δεύτεροι είναι πιο σημαντικοί από τους πρώτους, και γι’ αυτό μαθαίνουν με
λεπτομέρειες τη ζωή των συντρόφων του Μωάμεθ, και τους παίρνουν ως παράδειγμα
ζωής. Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα όλων των μουσουλμάνων σήμερα, κι αυτό, ως
στοιχείο – δεδομένο του ισλαμικού κόσμου, εκμεταλλεύονται σήμερα οι μασώνοι κι
οι σιωνιστές και σας χειραγωγούν χωρίς να το καταλαβαίνετε.
Μα φίλε μου, πρέπει να είναι κάποιος
βάρβαρος κι απολίτιστος για να πάρει σαν παράδειγμα
– τον Αμπού Μπακρ, τον Όμαρ Ιμπν αλ Χατάμπ,
ή τον Χάλεντ Ιμπν αλ Ουαλίντ
– κι όχι τον Ταμπαρί, τον Ιμπν Σίνα, τον
Μοχυιελντίν Ιμπν Άραμπι!
Αντί να σπουδάζετε στις άχρηστες θεολογικές
σχολές σας την παράδοση (σούνα) και το φικχ, θα έπρεπε να μελετάτε ισλαμική
αστρολογία – αστρονομία, γεωγραφία, ισλαμικά μαθηματικά, ισλαμική αλχημεία,
όλες τις ισλαμικές επιστήμες, ισλαμική ιστορία, κι ισλαμική φιλοσοφία.
Οι κορυφαίοι σοφοί, επιστήμονες, μύστες,
φιλόσοφοι, ερευνητές, λογοτέχνες, αρχιτέκτονες των χρόνων της ακμής του
ισλαμικού πολιτισμού ήταν ασύγκριτα πιο σημαντικοί από τους άξεστους κι
απολίτιστους συντρόφους του προφήτη του Ισλάμ – κι αυτό δεν χρειάζεται να είναι
κανείς μουσουλμάνος για να καταλάβει.
Ξέρεις ποιο ήταν το πιο σημαντικό πράγμα
που έκαναν στη ζωή τους οι Σαχάμπα (οι σύντροφοι του Μωάμεθ);
Το ότι γνώρισαν κι αποδέχθηκαν ως προφήτη
τον Μωάμεθ! Θα συμφωνήσεις έως εδώ. Βλέπεις ότι για το θέμα αυτό δεν μιλάω ως
χριστιανός αλλά με ισλαμικά κριτήρια, γιατί αν κάποιος θέλει να δει σωστά ένα
σύστημα, το βλέπει πρώτα με τα κριτήρια του συστήματος αυτού.
Πέραν του γεγονότος ότι εκείνοι οι
αμόρφωτοι χωριάτες (γιατί χωριό ήταν η Μέκκα και μέσου μεγέθους πόλη η Γιαθρίμπ
/ Μεδίνα) αποδέχθηκαν τον Μωάμεθ ως προφήτη και πολέμησαν μαζί του, τίποτ’ άλλο
σημαντικό δεν έκαναν και – κυρίως – τίποτα το σημαντικό δεν ήσαν οι ίδιοι.
Αλλά τους κορυφαίους γνώστες, επιστήμονες,
αστρονόμους, φιλοσόφους και μύστες των χρόνων της ακμής του ισλαμικού
πολιτισμού, τους μετέφραζαν στα λατινικά σαν τρελλοί οι δυτικο-ευρωπαίοι επί
7-8 αιώνες! Χαοτικά ανώτεροι!
Κι όπως καταλαβαίνεις, αν μεγαλώνεις τα
παιδιά σου με πρότυπο τον Αμπού Μπακρ και τον Όμαρ Ιμπν αλ Χατάμπ, τους κάνεις
ηλίθιους στρατοκράτες σαν τον Σαντάμ Χουσεΐν, ή τον Γκαμάλ Αμπντέλ Νάσερ (που
τον στέλνουν στον διάολο όλοι σχεδόν οι Αιγύπτιοι σήμερα), τον Αλί Αμπντάλαχ
Σάλεχ (που όλοι οι Σομαλοί γελάνε μαζί του κι όλοι οι Υεμενίτες τον
καταριούνται), τον Όμαρ αλ Μπασίρ (: το χασάπη του Χαρτούμ που θα μείνει
γνωστός στην Ιστορία για την γενοκτονία του Νταρφούρ), κι όλα τα άλλα φρόκαλα
που κυβέρνησαν και κυβερνούν τις δύστυχες χώρες από τον Ατλαντικό μέχρι την
Ινδονησία.
Μα αν μεγαλώνεις παιδιά με τέτοια σκουπίδια
σαν πρότυπο, σκουπίδια θα κάνεις και τα παιδιά σου.
Κι αν τα σκουπίδια αυτά φτάσουν σε θέσεις
στον στρατό σαν αξιωματικοί, τους συναντάνε οι δυτικοί διπλωμάτες ή
στρατιωτικοί, τους δωροδοκούν, και τελειώνει και η Ιστορία και το Ισλάμ.
Ενώ αν μεγαλώσεις το παιδί σου για να γίνει
ένας Ιμπν Σίνα, ένας Ιμπν Χάζεμ, ένας Μοχυιελντίν Ιμπν Άραμπι, ή έστω ένας Ιμπν
Μπατούτα, τότε το παιδί έχει πραγματικές αρχές και δεν δίνει σημασία στο χρήμα,
την εξουσία και τα υλικά αγαθά. Και δεν εξαγοράζεται, όπως όλες οι πολιτικές –
στρατιωτικές εξουσίες σας!
Κι όσο περισσότερο διαβάζετε το Κοράνι και
τις Χαντίθ (προφορικές παραδόσεις, ομιλίες, επεξηγήσεις του Μωάμεθ), τόσο πιο
βαθειά πέφτετε μέσα στην παρερμηνεία τους.
Γιατί το τι σημαίνουν όλα αυτά, δεν το λέτε
εσείς αλλά το είπαν οι κορυφαίοι μουσουλμάνοι φιλόσοφοι πριν από 1000 χρόνια –
αυτοί που εσείς μισείτε γιατί τα κείμενά τους πιστοποιούν ότι εσείς δεν είστε
μουσουλμάνοι.
Ξέρεις τι είναι ένας ισλαμιστής τρομοκράτης
στην ουσία;
Ένα κακότυχο παιδί μεγαλωμένο με πρότυπο
τον Χάλεντ Ιμπν αλ Ουαλίντ κι όχι τον Ταμπαρί ή τον Νεζαμί ή τον Αλ Μπιρούνι!
Και συ που θέλεις να μιλάς για τη σημασία
της γνώσης στο Ισλάμ θα πρέπει να συμφωνήσεις μαζί μου.
Βλέπεις, αν και είμαι χριστιανός, δεν σου
λέω να γίνεις χριστιανός! Σου μιλάω με τα μέτρα του δικού σου κόσμου και με
βάση αυτά που εσύ θέλεις να λες.
Και ξέρεις, μ’ αυτή την κατάσταση, έχετε
γίνει νεροκουβαλητές στο μύλο αυτών που έχουν σκοπό να εξαλείψουν το Ισλάμ και
το Ισραήλ, στήνοντας για την περίπτωση τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ακόμη αντηχούν τα λόγια του Σαμσαντίν στ’
αυτιά μου:
– Οι σημερινοί ψευτο-μουσουλμάνοι θα εξαφανιστούν
όλοι. Το προφήτευσε ο ίδιος ο Προφήτης Μωάμεθ. Είπε: το Ισλάμ γεννήθηκε στην
εξορία και θα τελειώσει στην εξορία. Και αφού εξαλειφθούν οι σημερινοί
ψευτο-μοσυουλμάνοι, θα κηρυχθεί εκ νέου το Ισλάμ.
Μουσουλμάνοι Ινδοί αστρονόμοι
βοήθησαν τον, φίλο των Μεγάλων Μογγόλων Αυτοκρατόρων του Δελχί από τον
Αουράνγκ-ζεμπ μέχρι τον Μουχάμαντ Σαχ, Μαχαραγιά (ινδουϊστή φόρου υποτελή
ηγεμόνα) Τζάι Σινχ να κτίσει στο Τζαϊπούρ της βόρειας Ινδίας ένα αστροσκοπείο
το 1726
Σχέδιο του τέλειου διαβήτη του Αμπού
Σαχλ αλ Κούχι (10ος αιών)
===============================
Σχόλιο του Αλί αλ-Γιουνάνι αναφορικά με την
Σημασία της Γνώσης στον Κόσμο του Ισλάμ
Αλή αλ-Γιουνάνι November 3, 2018 at 11:00 pm Edit
https://greeksoftheorient.wordpress.com/2018/10/29/οι-αναλύσεις-του-κ-μεγαλομμάτη-για-το-π/
Ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είπε: “Η
αναζήτηση γνώσης είναι υποχρέωση κάθε μουσουλμάνου (είτε άντρα είτε γυναίκας)”
(Ibn Hajar al-Asqalani, al-Matalib al-Aliyah; & Ibn Majah;)
Ο Άνας ιμπν Μάλικ (ραντιγιαλλάχου άνχου)
είπε ότι ο Προφήτης είπε:
“Οποιος φεύγει απ’ το σπίτι του προς
αναζήτηση της γνώσης, βρίσκεται στον δρόμο του ΑΛΛΑΧ μέχρι να επιστρέψει” (At-Tirmidhi Sunan; An-Nawawi al-Arbain; & Riyad as-Salihin;)
Ο Αμπντουλλάχ ιμπν Αμπ’μπάς (ραντιγιαλλάχου
άνχου) είπε ότι ο Προφήτης (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) είπε:
“Οποιος ανήξει ένα μονοπάτι σε αναζήτηση
της γνώσης, ο ΑΛΛΑΧ θα του κάνει εύκολο τον δρόμο προς τον Παράδεισο εξαιτείας
αυτού και όποιος δεν κάνει το καλό, τότε η αριστοκρατική καταγωγή του δεν θα
τον βοηθήσει σε τίποτα” (Sahih Muslim Knowledge, Riyad as-Salihin)
Εδώ πρέπει να πω ότι η γνώση είναι πολύ
σημαντική και οι μουσουλμάνοι προώθησαν τη γνώση και τις επιστήμες. Tα σχολεία του Ισλαμικού πολιτισμού βασίστηκαν σε Ουάκφ (κληροδοτήματα) που
έδιναν πλούσιοι ηγέτες, επιστήμονες, έμποροι, βασιλείς και κυβερνήτες. Το τζαμί
ήταν ο πρωταρχικός πυρήνας του σχολείου. Δεν αποτελούσε μόνο χώρο λατρείας,
αλλά και σχολείο στο οποίο διδασκόταν γραφή και ανάγνωση, απαγγελία του
Κορανίου, οι επιστήμες της Σαρία (Ισλαμικός Νόμος), η αραβική γλώσσα και πολλές
άλλες γνώσεις. Κατόπιν ιδρύθηκαν τα Κουττάμπ δίπλα στα τζαμιά, που
επικεντρώνονταν στη γραφή και την ανάγνωση, στο Κοράνι, σε λίγα αραβικά και
μαθηματικά.
Τα Κουττάμπ έμοιαζαν με τα σύγχρονα
δημοτικά σχολεία. Ο αριθμός των σχολείων αυτών ήταν μεγάλος, μάλιστα ο Ιμπν
Χαουκάλ μέτρησε πάνω από τριακόσια σε μία μόνο πόλη της Σικελίας. Κάποιες φορές
ένα Κουττάμπ αριθμούσε εκατοντάδες ή και χιλιάδες μαθητών. Ο Ταρίχ Αμπ αλ-Κάσιμ
αλ-Μπάλχι κάνει αναφορά σε ένα Κουττάμπ στο οποίο φοιτούσαν τρεις χιλιάδες
μαθητές.
Μετά τα Κουττάμπ και τα τζαμιά, ιδρύθηκαν
τα Μαντράσα (σχολεία). Οι σπουδές στα Μαντράσα ήταν αντίστοιχες με αυτές στα
σημερινά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν υπήρχαν δίδακτρα και ήταν
προσβάσιμα σε κάθε κοινωνική τάξη. Η ευκαιρία για μάθηση ήταν για όλους. Η
μάντρασα λειτούργησε ως τον 20ο αιώνα ως ένας θεσμός υψηλης μόρφωσης και ως
θεολογικό σεμινάριο και νομική σχολή, με διδακτέα ύλη επικεντρωμένη στο Κοράνι.
Επιπλέον οι σπουδαστές στις μάντρασα (μεντρεσέδες) διδάσκονταν ισλαμική
θεολογία και θεσμούς, αραβική γραμματική και λογοτεχνία, μαθηματικά, ρητορική
(και σε αρκετές περιπτώσεις θετικές και φυσικές επιστήμες) κ.τ.λ.
Υπήρχαν δύο τομείς στα Μαντράσα. Ο ένας
ήταν για τους οικότροφους μαθητές, λειτουργούσε δηλαδή σαν εσωτερικό σχολείο
που στέγαζε ξένους και άπορους σπουδαστές. Ο άλλος τομέας ήταν το ημερήσιο
σχολείο, όπου οι μαθητές επέστρεφαν στα σπίτια τους το απόγευμα. Το εσωτερικό
σχολείο ήταν δωρεάν και παρείχε στους οικότροφους τροφή και μέρος για να
κοιμηθούν, να μελετήσουν και να προσευχηθούν. Έτσι κάθε Μαντράσα περιλάμβανε
τζαμί, χώρο μελέτης, κοιτώνες, βιβλιοθήκη κουζίνες και μπάνια (αλλά και νοσοκομεία,
πτωχοκομεία κ.τ.λ). Κάποια σχολεία είχαν ανοιχτό γυμναστήριο για να ασκούνται
οι μαθητές.
Υπάρχουν ακόμη και σήμερα ορισμένα σχολεία
όπως αυτά που κατέκλυζαν το Μουσουλμανικό κόσμο στο παρελθόν. Στη Δαμασκό
υπάρχει ακόμα το Αλ-Μαντράσα Αλ-Νουρίγια, που ιδρύθηκε από τον περίφημο ήρωα
Νουρ-εντ-Ντιν Αλ-Σαχίντ. Βρίσκεται στο Σουκ Αλ-Χαγιατίν (Αγορά των Ραφτάδων)
και μας δίνει ένα ζωντανό παράδειγμα για τη λειτουργία των σχολείων κατά την
εποχή του Ισλαμικού πολιτισμού. Παρόμοια σχολεία συναντάμε και στο Αλέππο, στη
Σααμπανίγια, στην Οθμανίγια και στη Χουσραουΐγια, όπου οι μαθητές των σχολείων
έμεναν σε κοιτώνες και είχαν αίθουσες μελέτης και τραπεζαρίες. Αυτό αργότερα
άλλαξε και κάθε μαθητής που ήταν οικότροφος, του δινόταν ένα μηνιαίο επίδομα
για να καλύπτει τη διαμονή και διατροφή του.
Πανεπιστήμιο Αλ Άζχαρ – Αίγυπτος, Το πλέον
χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του πανεπιστημίου Αλ-Άζχαρ της Αιγύπτου
που είναι τζαμί, στον περίβολο του οποίου γίνονται κύκλοι σπουδών και
περιβάλλεται από δωμάτια που ονομάζονται “αρουίκα” (κοιτώνες φοιτητών
πανεπιστημίου) όπου ζουν φοιτητές. Κάθε χώρα έχει το δικό της τμήμα για τους
φοιτητές της. Έτσι υπάρχει ένα ρίουακ για τους Σύριους, ένα για τους
Βορειοαφρικανούς, ένα για τους Σουδανούς, ένα για τους Τούρκους κλπ. Οι φοιτητές
τους Αλ-Άζαρ παίρνουν ένα μηνιαίο επίδομα και φοιτούν δωρεάν λόγω των κεφαλαίων
των Ουάκφ που προσέφεραν οι αναζητητές της γνώσης στο Αλ-Άζχαρ.
Είναι ενδιαφέρον να αναφέρουμε εδώ τις
συνθήκες και τους μισθούς των εκπαιδευτικών αυτών των σχολείων. Οι διευθυντές
ήταν από τους καλύτερους και γνωστότερους επιστήμονες: Ο Ιμάμης Αν-Ναουάουι, ο
Ιμπν-Σάλαχ, ο Άμπου Σάμα, ο Τακίι-αντ-Ντιν Αλ-Σούμπκι, ο Αϊμάντ Αντ-ντιν Ιμπν
Καθίρ και άλλοι, δίδαξαν στο Κολλέγιο των Χαντίθ στη Δαμασκό. Ο Αλ-Γαζάλι, ο
Αλ-Σιράζι, ο Ιμάμης Αλ-Χαραμάϊν, ο Αλ-Σαάσι, ο Αλ-Χατίμπ Αλ-Ταμπρίζι και άλλοι
δίδαξαν στο Μαντράσα Αλ-Νιζαμίγια στη Βαγδάτη κοκ. Στην πρώιμη περίοδο του
Ισλάμ, οι διδάσκαλοι δεν έπαιρναν μισθό για το έργο τους (και αυτό που έκαναν
ήταν μεγάλο τζιχάντ) μέχρι που, με το πέρασμα του χρόνου, ο πολιτισμός
εξαπλώθηκε και τα σχολεία που ιδρύονταν λειτουργούσαν με την υποστήριξη των
Ουάκφ. Από κει και πέρα οι δάσκαλοι έπαιρναν μηνιαίο μισθό.
Αξίζει να σημειωθεί ο τρόπος που αντέδρασαν
κάποιοι λόγιοι όταν ο Νιζάμ Αλ-Μουλκ έχτισε ένα σχολείο που ήταν περίφημο σε
όλη την περιοχή και έδωσε στους δασκάλους μισθό. Οι λόγιοι ομόφωνα αποδοκίμασαν
την πράξη αυτή λέγοντας πως άτομα με υψηλές φιλοδοξίες, κίνητρα και αγνές ψυχές
αγωνίστηκαν για χάρη της γνώσης και ήταν εκείνοι που αναζήτησαν τη γνώση χάριν
του ευγενούς της επιπέδου και της προσωπικής τους αναζήτησης προς την
τελειότητα. Αν δινόταν μισθός για το σκοπό αυτό θα προσελκύονταν οι άξεστοι και
οι τεμπέληδες και θα ήταν αίτιο εξευτελισμού και εξασθένησης της γνώσης. Η
άποψη αυτή όμως δεν άντεξε καθώς η ζωή και οι αναγκαιότητές της αναπτύσσονταν.
Οι δάσκαλοι έπαιρναν μισθό, το ύψος του οποίου διέφερε ανάλογα με την περιοχή,
το σχολείο και τα Ουάκφ που υπήρχαν. Ο μισθός επαρκούσε για να ζήσει ο δάσκαλος
με άνεση.
Οι πόλεις του Μουσουλμανικού κόσμου από την
μία άκρη στην άλλη ήταν γεμάτες σχολεία. Η ιστορία αναφέρει με υπερηφάνεια
πολλούς Μουσουλμάνους κυβερνήτες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ανέγερση
σχολείων σε διάφορες περιοχές. Ένας από αυτούς ήταν ο Σαλάχ-αντ-Ντιν Αλ-Αγιούμπι,
ο οποίος έκτισε σχολεία σε όλες τις πόλεις που ήταν υπό την κυριαρχία του, στην
Αίγυπτο, στη Δαμασκό, στη Μοσούλη και Ιερουσαλήμ. Άλλος ένας τέτοιος κυβερνήτης
ο Νουρ-αντ-Ντιν αλ-Σαχίντ, ο οποίος μόνο στη Συρία έκτισε δεκαπέντε
εκπαιδευτικά ιδρύματα, έξι στη Δαμασκό, τέσσερα στο Αλέππο, δύο στη Χάμα, δύο
στη Χομς, και ένα στη Μπάαλμπεκ. Ακόμη ένας ηγέτης ήταν ο Νιζάαμ Αλ Μουλκ, ο
μεγάλος Σελτζούκος κυβερνήτης, ο οποίος γέμισε το Ιράκ και το Χουρασάν με
σχολεία μέχρι που βεβαιώθηκε ότι υπήρχε σχολείο σε κάθε πόλη. Συνήθιζε να
φτιάχνει σχολεία ακόμα και σε απομονωμένες περιοχές. Κάθε φορά, έβρισκε έναν
διδάσκαλο ο οποίος διακρινόταν για τη βαθειά γνώση του και έκτιζε ένα σχολείο
για εκείνον. Όριζε ένα Ουάκφ για να το συντηρήσει και για να δημιουργήσει μία βιβλιοθήκη.
Το Νιζααμίγια της Βαγδάτης ήταν το πρώτο και σημαντικότερο από τα σχολεία του
Νιζάαμ, στο οποίο δίδασκαν οι διασημότεροι Μουσουλμάνοι καθηγητές από τον 5ο
Αιώνα έως τον 9ο αιώνα μ.Εγ. Ο αριθμός των σπουδαστών στο σχολείο αυτό έφτανε
τις 6000, ανάμεσα στους οποίους ήταν τόσο οι γιοι των σπουδαιότερων
προσωπικοτήτων του βασιλείου, όσο και οι γιοι των φτωχότερων εργατών, όλοι τους
σπουδάζοντας δωρεάν. Επιπλέον, οι φτωχοί σπουδαστές λάμβαναν κάτι επιπλέον από
τα κεφάλαια που ορίζονταν για το σκοπό αυτό.
Ο Ανδαλουσιανός ταξιδιώτης Ιμπν Τζουμπέιρ
εξεπλάγη όταν είδε τον μεγάλο αριθμό σχολείων στην Ανατολή καθώς και τα μεγάλα
εισοδήματα που είχαν από τα Ουάκφ. Παρότρυνε τους ανθρώπους του Μάγρεμπ
(Βόρειος Αφρική και Ισλαμική Ισπανία) να ταξιδέψουν στην Ανατολή για να
αναζητήσουν τη γνώση. Είπε χαρακτηριστικά:
“Yπάρχουν πολλά Ουάκφ για τη συντήρηση των μαθητών στα εδάφη της Ανατολής,
ειδικά στη Δαμασκό. Όποιος από το λαό του Μάγρεμπ αναζητά την επιτυχία, θα
έπρεπε να ταξιδέψει προς τη γη αυτή, και θα βρει τόσα πολλά πράγματα που θα τον
βοηθήσουν να αναζητήσει τη γνώση, με σημαντικότερο το γεγονός ότι θα έχει
εξασφαλισμένη τη διαβίωσή του”.
Η μαρτυρία του Ιμπν Αλ Τζουμπέιρ είναι
πολύτιμη, καθώς ήταν ένας ταξιδευτής γνωστός για την εντιμότητα και τη
φιλαλήθειά του. Ο Ιμπν Τζουμπάιρ ξεχώρισε τη Δαμασκό για το μεγάλο αριθμό
σχολείων και Ουάκφ, η οποία παρέμεινε έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Υπήρχαν σχολεία για διάφορους σκοπούς.
Κάποια σχολεία δίδασκαν το Κοράνι, την αποστήθιση και την απαγγελία του.
Υπήρχαν σχολεία εξειδικευμένα για τα Χαντίθ, σχολεία που δίδασκαν τον Ισλαμικό
Νόμο που αποτελούσαν και την πλειοψηφία των σχολείων. Υπήρχαν επίσης σχολεία
Ιατρικής καθώς και σχολεία για ορφανά και άν θυμηθούμε ότι κατά την ίδια
περίοδο οι δυτικοί είχαν ένα κράτος άγνοιας και αγραμματοσύνης, όπου η γνώση
δεν είχε καμία θέση παρά μόνο στα μοναστήρια και που περιοριζόταν στους
μοναχούς, τότε μπορούμε να αντιληφθούμε τα σπουδαία επιτεύγματα του Ισλαμικού
πολιτισμού κατά την περίοδο της ακμής του και τα επιτεύγματά του στα κοινωνικά
και ακαδημαϊκά ιδρύματα και θεσμούς. Γίνεται κατανοητό το πόσο σπουδαίο ρόλο
έπαιξε το Ισλάμ στη διάδοση της γνώσης και στην ανύψωση της εκπαίδευσης,
κάνοντάς τη προσβάσιμη σε όλους τους ανθρώπους.
Ο Ιμπν Καθίρ είπε στο Αλ Μπιντάγια ουάν
Νιχάγια αναφορικά με τα γεγονότα του 631 μ.Εγ:
“Τη χρονιά αυτή ολοκληρώθηκε η κατασκευή
του Αλ Μαντράσα Αλ Μουστανσιρίγια στη Βαγδάτη, σχολείο που όμοιό του δεν είχε
κτιστεί ποτέ στο παρελθόν. Εκεί διδάσκονταν οι τέσσερις σχολές της νομικής με
62 νομομαθείς, 4 βοηθούς και έναν καθηγητή σε κάθε κύκλο μαθημάτων, ένας Σεΐχης
για Χαντίθ, δύο απαγγελείς Κορανίου και δέκα ακροατές, ένας Σεΐχης Ιατρικής και
μία βιβλιοθήκη για τα ορφανά. Υπήρχαν άφθονο ψωμί, κρέας και χρήματα για να
εξασφαλίσουν τον οποιοδήποτε..”.
Ιδρύθηκαν επίσης βιβλιοθήκες, βασισμένες
στα Ουάκφ, άρτια οργανωμένες με πολλούς και σημαντικούς τίτλους βιβλίων,
γίνοντας έτσι μία μεγάλη μορφή τζιχάντ.
Ο Ιμπν αλ-Κάιγιμ αλ-Τζαουζίγια
(ραχίμαχουλλάχ) είχε πει για τη γνώση: “Υπάρχουν έξι στάδια στη γνώση:- Πρώτον:
ρωτώντας με καλό τρόπο. Δεύτερον: παραμένοντας ήσυχος και ακούγοντας
προσεκτικά. Τρίτον: προσπαθόντας να εμβαθύνεις (σε ό,τι μαθαίνεις). Τέταρτον:
να παραμένει στη μνήμη σου. Πέμπτον: να διδάσκεις (αυτό που έμαθες). Έκτον –
και είναι ο καρπός της: Να δρας πάνω στη γνώση, κρατόντας τα όρια της” (Miftâh Dârus-Sa’âdah, p.283;)
Ο ιμάμης Μάλικ ιμπν Άνας (ραχίμαχουλλάχ)
είπε: “Η γνώση δεν πρέπει να παίρνεται από τέσσερις κατηγορίες ανθρώπων: α) από
κάποιον ανόητο που συνέχεια συμπεριφέρεται απερίσκεπτα, ακόμα και αν έχει
αποστηθίσει και μας μεταδίδει τα περισσότερα από τα λόγια του Προφήτη, β) από
έναν υποστηρικτή της αίρεσης στην οποία προσκαλεί τον κόσμο με βάση τις
επιθυμίες του, γ) από έναν ψεύτη, ακόμα και αν δεν μετέδωσε ποτέ κάτι μη
αυθεντικό από τα διδάγματα του Προφήτη και δ) από έναν ευσεβή πιστό ο οποίος
όμως δεν τηρεί κατ’ ακρίβεια τα όσα διδάσκει” (Al-Dhahabi, «Siyar A’lam Al-Nubala»)
Βλέπουμε λοιπόν ότι ο μουσουλμάνος πρέπει
να κυνηγάει τη γνώση -πρώτιστα τη θρησκευτική και όχι μόνο- και να τηρεί τα όσα
διδάσκει.
Η Ουμ Σαλάμα (ραντιγιαλλάχου άνχα) είπε ότι
ο προφήτης Μουχάμμεντ (σαλλαλλάχου αλέιχι ουά σαλάμ) συνήθιζε να λέει μετά την
πρωινή του προσευχή: “Αλλάχουμμα ίννι ασσαλούκα ίλμαν νάφια ουά ρίζζκαν
ταϊγίμπουν ουά άμαλαν μουτακάμπιλαν”, δηλαδή: “Ω Θεέ μου! Σε επικαλούμαι για να
μου δώσεις ωφέλιμη γνώση και αγνή προμήθεια και αποδεκτές -από Σένα- πράξεις.”
(Tayalisee; & Tabarani;)
Ο Άνας ιμπν Μάλικ (ραντιγιαλλάχου άνχου)
είπε ότι ο Προφήτης συνήθιζε να λέει: “Αλλάχουμμα αν φάνιι μπι μάα αλλαμτάνιι
ουά αλίμνιι μα γιανφάουνι ουάρ ζούκνι ίλμαν γιανφάουνι”, δηλαδή: “Ω Θεέ μου!
Ωφέλισε με με ό,τι με έχεις διδάξει και δίδαξε μου ό,τι θα με ωφελίσει και
χάρισε μου γνώση που θα με ωφελίσει” (al-Hakim al-Mustadrak; Sunan al-Bayhaqi; & Tabarani;)
Ο Αλ-Χάφιδ ιμπν Χάτζαρ αλ-Ασκαλάνι
(ραχίμαχουλλάχ) είπε: “Είναι μία καθαρή απόδειξη της τελειότητας της γνώσης.
Αυτό επειδή ο ΑΛΛΑΧ δεν διέταξε τον Προφήτη να ζητάει αύξηση για τίποτα άλλο
εκτός για αύξηση στη γνώση.” (Fath al-Bari, 1/141;)
Ο ΑΛΛΑΧ Σουμπχάνα ουά Ταάλα λέει: “Ω Κύριε
μας! Δώσε μας το καλό σ’ αυτόν τον κόσμο και το καλό στον Επόμενο και σώσε μας
από την τιμωρία της Φωτιάς” (Κοράνι, 2:201) Ο Χασάν και ο Σουφιάν αλ-Θάουρι
(ραντιγιαλλάχου άνχουμ) είπαν ότι το ‘χάσανα’ (‘το καλό’) στον κόσμο είναι η
γνώση και οι αγνές/καθαρές προμήθειες και ο Παράδεισος στη Μεταθανάτια Ζωή. (Lattaif al-Ma’arif, p. 302)
Ο Ιμπν Χουζέιμα (ραντιγιαλλάχου άνχου) είπε
ότι ο Προφήτης είχε πει ότι ‘το νερό της πηγής Ζεμ Ζεμ είναι για τον σκοπό για
τον οποίο πίνεται‘ και συνέχισε λέγοντας: “Κάθε φορά λοιπόν που έπινα από το
νερό Ζεμ Ζεμ, ζητούσα από τον ΑΛΛΑΧ να μου δώσει ωφέλιμη γνώση” (Tadhkiratu’l-Huffadh, 2/721)
No comments:
Post a Comment