Sunday, October 31, 2021

Περί Τουρκίας, Ελλάδας, Μεράλ Ακσενέρ, Τανσού Τσιλέρ, Πολιτικής, Ιστορίας και Θεάτρου  -  ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

About Turkey, Greece, Meral Akşener, Tansu Çiller, Politics, History and Theater 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΕΝΕΡΓΟ ΜΠΛΟΓΚ “ΟΙ ΡΩΜΙΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ” 

Το κείμενο του κ. Νίκου Μπαϋρακτάρη είχε αρχικά δημοσιευθεί την 23η Απριλίου 2018. 

Στην ανάρτησή του αυτή, ο κ. Μπαϋρακτάρης αναδημοσιεύει την συζήτησή του με τον καθ. Δημήτρη Κιτσίκη (2/6/1935–28/8/2021) και δύο άλλους συνομιλητές στο μπλογκ του πρόσφατα μεταστάντος καθηγητή. Μεταφέρει πληροφορίες που του είχα δώσει αναφορικά με την πολιτική ζωή της Τουρκίας, παρουσιάζει μία ερμηνευτική προσέγγιση σε ιερά κείμενα και πρότυπο κατανόησής τους που έχω εφαρμόσει σε άρθρα και ομιλίες μου, και αναφέρεται σε μένα, καθώς και φίλους και συνεργάτες που είχα και έχω στην Τουρκία. 

Δεν είναι καθόλου υπερβολικός ο χαρακτηρισμός του κ. Μπαϋρακτάρη για την πρώην πρωθυπουργό της Τουρκίας ως “κα Νεοπλουτίδου”. Γνωρίζω πολύ καλά ότι, όταν προήχθη από λέκτορας σε καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Ιστάνμπουλ, όπου εργαζόταν στις αρχές της δεκαετίας του 1980, αγόρασε με τον σύζυγό της ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο Mercedes 200 και το οδήγησε κατ’ ευθείαν στο πανεπιστήμιό της για να την δουν οι συνάδελφοί της. Το ίδιο έκανε και την επόμενη μέρα το πρωΐ. Όμως τότε, κάποιος παρατηρητικός συνάδελφός της πρόσεξε ότι η ‘χαμηλού επιπέδου’ πινακίδα είχε αλλαχθεί και το ίδιο αυτοκινητο ‘εμφανιζόταν’ πλέον ως Mercedes 300!!!!



 — — — — — — — — — — — — — — — — — — — 

https://greeksoftheorient.wordpress.com/2018/04/23/περί-τουρκίας-ελλάδας-μεράλ-ακσενέρ-τ/
 
 ==========================

Οι Ρωμιοί της Ανατολής — Greeks of the Orient

Ρωμιοσύνη, Ρωμανία, Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία

Ό,τι ακολουθεί είναι η ανταλλαγή απόψεων και σχολίων ανάμεσα στον καθηγητή Δημήτρη Κιτσίκη, εμένα και δυο ακόμη συνομιλητές.

Η συζήτηση είναι συνέπεια της εκ μέρους του διαπρεπούς τουρκολόγου ανάρτησης σχολίου, στο οποίο ο κ. Κιτσίκης πρότεινε την ιδέα της προσέγγισης μεταξύ των ακροδεξιών κομμάτων των δύο χωρών (Χρυσή Αυγή και Milliyetçi Hareket Partisi) ως πρώτης απόπειρας συνένωσης των δύο χωρών.

Ο Έλληνας τουρκολόγος δημοσίευσε το συγκεκριμένο σχόλιο στην συζήτηση που είχε ήδη ξεκινήσει αναφορικά με το εξής άρθρο του:

Apr 18, 2018 417 — Ἐτοιμάζεται ἀπὸ τὶς ΗΠΑ ἡ τρίτη προσπάθεια ἀποκαθηλώσεως τοῦ Ἔρντογαν

http://endiameseperiochenea.blogspot.com/2018/04/417.html#comment-form

Ένας Παλιός April 22, 2018 at 5:51 AM

Να επέλθει ατα-ρουμ από το Στράτευμα πολύ δύσκολο φίλε Νίκο.

Το είδαμε άλλωστε στο τραγικό τέλος του Παπαδόπουλου ο οποίος και δεν πίστεψε πραγματικά στην 21η Απριλίου ενώ άτομα σαν τον Παττακό είχαν διαφορετική και σωστότερη αντίληψη.

Για να έρθει ο Αταρούμ οφείλει να δημιουργηθεί επιτέλους μία Ορθόδοξη Χεζμπολλάχ η οποία και θα επιτρέψει στην Εκκλησία να λάβει ρόλο ενεργό στα πολιτικά τεκταινόμενα και ίσως της επιτρέψει να εγκαθιδρύσει καθεστώς Θεοκρατικό. Αταρούμ δίχως τάγματα εφόδου, Εθνικιστικά ή Θρυσκευτικά, δεν γίνεται. Εκεί έχασε ο Παπαδόπουλος, συν τοίς άλλοις.

Οι Ρωμιοί της Ανατολής — Greeks of the Orient

Α, ναι! Καταλαβαίνω! Δικό μου το λάθος! Μιλάς για στράτευμα επειδή ίσως κύτταξες το κείμενο στο οποίο αναφέρομαι στον ‘νέο Παπαδόπουλο’. Ήταν ειπωμένο ολότελα μεταφορικά, με την έννοια ‘ενός απολυταρχικού ηγεμόνα’. Χωρίς να αποσαφηνίζεται η προέλευσή του. Οπότε, ναι! Δεν μπορεί να και δεν θα προέρχεται από το σημερινό στράτευμα του ξεπεσμού που δεν μπορεί παρά να είναι ο καθρέφτης της ξεπεσμένης κοινωνίας του δημοσιοϋπαλληλικού κηφηνισμού, της αντιπαραγωγικής ραχάτικης νοοτροπίας, και της προσπάθειας ανεύρεσης του μήνα που θρέφει τους ένδεκα!

Τι μπορεί να είναι; Από που μπορεί να προέλθει; Προφανώς από ένα απόλυτο κι εξωφρενικό κοινωνικό περιθώριο στο οποίο από μόνος του θα έχει πάει για να αποστασιοποιηθεί και συνειδητοποιηθεί.

Χριστιανική Χεζμπολλάχ θα μπορούσε να είχε υπάρξει. Ο λατρεμένος της μητέρας μου (και μένα) Αυγουστίνος Καντιώτης θα μπορούσε να την είχε οργανώσει. Αλλά αυτή θα ήταν ένα παραπάνω στοιχείο — πρόβλημα του σημερινού παζλ.

Όπως η Χεζμπολλάχ δεν μπορεί να λύσει το ‘λιβανέζικο’ ή το ‘συριακό’ πρόβλημα, έτσι κι η χριστιανική ομόλογή της δεν θα κατάφερνε πολλά πράγματα. Άλλωστε το ‘ομού’ (που προϋποθέτει ένα κόμμα ή μια αντάρτικη ομάδα ή την ίδια την εκκλησία) εξ ορισμού δεν μπορεί να επιλύσει τίποτα.

Αυτό το ξέρουμε ήδη πριν από 2700 χρόνια, όταν γράφηκε στον Δευτερο-Ησαΐα ΝΓ’ “πάντες ὡς πρόβατα ἐπλανήθημεν, ἄνθρωπος τῇ ὁδῷ αὐτοῦ ἐπλανήθη”. Αυτό το κεφάλαιο είχε αποδοθεί στον Ιησού, αλλά είναι εμφανές ότι αφορά τον Υπέρτερο Άνθρωπο, ο οποίος θα εμφανιστεί στο Πλήρωμα του Χρόνου για να ανατρέψει άρδην την κατάσταση που θα βρει και να εξαφανίσει το Κακό από την Γη. Το κείμενο αυτό χωρίζει τον σημερινό κόσμο σε δυο κατηγορίες: όλοι από την μια ως πλανημένοι κι ο υιός του ανθρώπου από την άλλη.

Γιατί αυτός ο άνθρωπος θα είναι ένας μικρασιατικής καταγωγής Ρωμιός είναι μια άλλη υπόθεση. Αλλά θα κυβερνήσει με ράβδον σιδηράν. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει δυνατότητα σε μια ανθρώπινη οργάνωση να κάνει κάτι τέτοιο: το ‘ομού’ απέτυχε ολότελα. Αναγγέλθηκε η αποτυχία του από τον Δευτερο-Ησαΐα.

Ναι. Ο Αταρούμ θα έχει τον στρατό του. Αυτό μας το λέει το ΙΔ’ κεφάλαιο της Αποκάλυψης (στο 14ο στίχο), όπου εμφαντικά διακρίνεται ο Βασιλεύς Βασιλέων από το Αρνίον (στο ΙΔ’ 1). Αλλά θα είναι ένας στρατός χωρίς …. τανκς, αεροπλάνα, όλμους και πολυβόλα (!) και χωρίς κανένα υλικό όπλο αλλά με απόλυτη ψυχική παντοδυναμία, ένωση ψυχής με καρδιά και μυαλό (που είναι οι κορυφές της ύλης), κι ικανότητες για τις οποίες είχε μιλήσει ο Ιησούς και στις οποίες αναφέρεται η παραπάνω περικοπή της Αποκάλυψης.

Αλλά αυτοί οι στρατιώτες θα λειτουργήσουν πολύ περισσότερο ως όργανα Θεϊκής Εντολής και καθόλου ως υπερασπιστές μιας πατρίδας. Έτσι η ένωση των δυο τμημάτων του ίδιου λαού, των απογόνων των υπό τους Σελτζούκους Ρουμ και των απογόνων της Κωνστατινουπολίτικης Ρωμανίας, μπορεί να είναι κάτι το πολύ πιο εύκολο από όσο φαίνεται όταν βλέπει κάποιος τον κόσμο μέσα από τα υλι(στι)κά δεσμά. Κι ίσως αντί να είναι κατάληξη να είναι η αρχή.

Κι ίσως γι’ αυτό και δεν εμφανίστηκε στην πραγματική του διάσταση ακόμη. Δεν έχει ξεκινήσει (όσο κοντά κι αν είναι) η περίοδος του Τέλους.

Ένας ΠαλιόςApril 22, 2018 at 6:56 AM

Σωστά Νίκο.

Και ιδίως για την Κάθαρση μία καλλιτέρα για εμένα λέξη από το θολοκουλτουρέ “λουτρό αίματος”.

Η αστικη κοινωνία αναγκαστικά οδηγεί σε λουτρά αίματος αφού τσουβαλιάζει αξίους και αναξίους. Το “θέλω” των αναξίων προσθέτει φοβερό κοινωνικό βάρος, (ήδη από το Δημοτικό ακόμα) βουλιάζοντας την κοινωνία και το κράτος. Ουδείς γνωρίζει την θέση του δυστυχώς.

Είναι πάντως θετικό το γεγονός ότι στην Ελλάδα επιζούν προ-καπιταλιστικές Οθωμανικού τύπου σχέσεις (π.χ. κοινωνική διαστρωμάτωση, γνωριμίες, αξιωματα) διότι πρώτον δεικνύουν ότι η πραγματική Φύση της Ελληνικής κοινωνίας δεν είναι αστική Δυτική αλλά Βαλκανο-Ανατολίτική και δεύτερον δίνουν ελπίδα για μία μελλοντική απο-Δυτικοποίηση και επιστροφή σε Οθωμανικού τύπου μορφές διακυβερνήσεως με ισχυρή κοινωνική διαστρωμάτωση.

Εν αντιθέσει στην Ελβετία και εκατομμύρια να έχεις και αξιωματούχος να είσαι κάθεσαι στην ουρλα να περιμένεις για μία κοτολέττα σαν τον κάθε μπαχαλάκη. Αχ μεγάλε Μπλόχερ! Εν απουσία σου το γελοίο αυτό σύστημα των γιδοβοσκών του Ούρι θα είχε εκλείψει προ πολλού! Αγία η ύπαρξή σου! Και το ευχαριστλω των δικών σου…σε μαυρίσαν στις τελευταίες εκλογές γιατί τους τρόμαξες ότι θα τους κόψεις τα επιδόματα!

Οι Ρωμιοί της Ανατολής — Greeks of the Orient

Φχαριστώ για τον διάλογο!

Αν θα αναφερόμουν στην Κόπρο του Αυγείου και τον Ηρακλή, θα χρησιμοποιούσα τον όρο Κάθαρση.

Αλλοιώς, σε σύγχρονα πλαίσια, τον αποφεύγω επειδή …. τον Αράπη κι αν τον πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς (εννοείται ότι Αράπηδες είμαστε όλοι από ηθική απόψη).

Εξιλέωση είναι για μένα ο πιο σωστός όρος επειδή εμπεριέχει μια ιερατική διάσταση.

Δεν νομίζω ότι φταίει σε τίποτα η αστική κοινωνία. Παντού και πάντα, σε ένα ανήθικο πλαίσιο, ‘τσουβαλιάζονται άξιοι κι ανάξιοι’. Η θέληση των αναξίων είναι μικρό πρόβλημα. Η έλλειψη ταυτότητας (“Ουδείς γνωρίζει την θέση του δυστυχώς”) κι ακεραιότητας είναι το αρχικό σημείο.

Κι αστικές, κομμουνιστικές ή φεουδαρχικές κοινωνίες στέκονται επί ίσοις όροις απέναντι στον επερχόμενο πυρηνικό όλεθρο κι όλη η γη είναι ένας τόπος. Οι Georgia Guidestones συνιστούν να περιοριστούν οι άνθρωποι στα 500 εκ. αλλά ίσως να μη μείνουν ούτε 5 εκ. Αλλά επιβίωση είναι υπόθεση ταυτότητας. Γι’ αυτό και το μόνο που έχει σημασία για τον καθένα είναι να βρει την ταυτότητά του ως ένωση ψυχής και σώματος. Άνθρωποι που δεν αντιλαμβάνονται / αισθάνονται που είναι, τι είναι, τι κάνει η ψυχή τους, τι μπορούν να κάνουν οι ίδιοι με μια σωστή ψυχοσωματική συνέργεια, κοκ δεν θα αφήσουν ούτε την ανάμνησή τους.

Γι’αυτό κι ο Αταρούμ που θα έρθει για να σώσει υποθέτω ότι θα οργανώσει όσους τον ακολουθήσουν σε μικρές κοινότητες ακτημόνων ψυχικώς ασκουμένων ανθρώπων. Το Τέλος δεν είναι Τέλος της Ανθρωπότητας αλλά τέλος των αντικειμένων, των σπιτιών, των καλλιεργειών, των αγοραπωλησιών, και των οικοδομών.

Ο Ιησούς το είπε αλλά ποιος τον άκουσε;

Αυτό το ξέρουν όλοι και σωστά το εκλαμβάνουν ως αμαρτίες που οι άνθρωποι πρέπει να πάψουν:

ἤσθιον, ἔπινον, ἐγάμουν, ἐξεγαμίζοντο, ἄχρι ἧς ἡμέρας εἰσῆλθε ὁ Νῶε εἰς τὴν κιβωτόν, καὶ ἦλθεν ὁ κατακλυσμὸς καὶ ἀπώλεσεν ἅπαντας. (Κατά Λουκάν ΙΖ 27)

Αλλά δεν διαβάζουν κι αυτό (ένα στίχο παρακάτω!):

ὁμοίως καὶ ὡς ἐγένετο ἐν ταῖς ἡμέραις Λώτ· ἤσθιον, ἔπινον, ἠγόραζον, ἐπώλουν, ἐφύτευον, ᾠκοδόμουν·

Αυτά όλα είναι οι άχρηστες δραστηριότητες του ανθρώπου που τον έφεραν στο τέλος.

Δεν δημιουργήθηκε ο άνθρωπος για να ζει σε κοινωνίες.

Κι η πιο κοντινή ύπαρξη σε κάθε δημιούργημα δεν είναι ένα άλλο δημιούργημα, αλλά ο Δημιουργός.

— — — — — — — — — — — — — — — — — –

Γρηγόριος Τσελεπης April 21, 2018 at 11:56 PM

Όπως έχει γράψει σε αυτό το ιστολόγιο ο κύριος καθηγητής, σε σχετικούς, όχι απόλυτους αριθμούς, ο Μάο σκότωσε 60 εκατομμύρια , ο Στάλιν 30 και ο Χίτλερ 10. Δε σκοτώνουν οι ιδεολογίες ούτε οι θρησκείες,ούτε ο φασισμός ούτε ο κομμουνισμός, οι άνθρωποι σκοτώνουν.Δεν είμαι υπέρ της βίας ούτε μου αρέσουν τέτοιες καταστάσεις.Το πρόβλημά μου είναι ότι οι κυβερνήτες μας δε κάνουν ούτε τα αυτονόητα και οδηγούν σε τέτοιες καταστάσεις τα συσσωρευμένα προβλήματα και η αγανάκτηση,βρίσκονται και κάποιοι καλοθελητές και μετά μπουρλότο !!

Οι Ρωμιοί της Ανατολής — Greeks of the Orient

Ναι! Δίκιο έχετε! Ο άνθρωπος πρέπει να αποστρέφεται την βία και να μην αρέσκεται στο να βλέπει ένα κροκόδειλο ν’ αρπάζει ένα μικρό ζαρκάδι στην άκρη της λίμνης. Αυτός είναι ο κόσμος της πτώσης και με το να τον αποδεχόμαστε, συμπαρασυρόμαστε στη δίνη.

Και ναι! Τα συστήματα δεν σκοτώνουν. Οι άνθρωποι σκοτώνουν. Και τα νούμερα που αναφέρετε όντως αντικατοπτρίζουν μια πραγματικότητα. Αναλογικά ο χειρότερος ήταν ο Στάλιν. Αλλά οι ‘σκοτωμοί’ δεν είναι όλοι το ίδιο — κι όσο κι αν φαίνεται αυτό παράξενο, έτσι είναι.

Σκότωσαν οι τύραννοι που αναφέρετε. Σωστά.

Αλλά έδωσε διαταγή σκοτωμού που εκτελέστηκε κι ο Προφήτης Ηλίας!

καὶ εἶπεν Ἠλιοὺ πρὸς τὸν λαόν· συλλάβετε τοὺς προφήτας τοῦ Βάαλ, μηδεὶς σωθήτω ἐξ αὐτῶν· καὶ συνέλαβον αὐτούς, καὶ κατάγει αὐτοὺς Ἠλιοὺ εἰς τὸν χειμάῤῥουν Κισσῶν καὶ ἔσφαξεν αὐτοὺς ἐκεῖ.

(Γ’ Βασιλειών ΙΗ 40)

Εντολή σκοτωμού δίνει κι ο Ευγενής Άνθρωπος της μεσσιανικής παραβολής του Ιησού. Πολλοί τον ταυτίζουν με τον Άρχοντα των Ελλήνων του Δανιήλ. Θα είναι αυτός που οι πολίτες της χώρας του θα τον μισούν και θα λένε ότι δεν θέλουν αυτός να βασιλεύσει επ’ αυτών! Στο τέλος της ιστορίας όμως να τι λέει αυτός:

πλὴν τοὺς ἐχθρούς μου ἐκείνους, τοὺς μὴ θελήσαντάς με βασιλεῦσαι ἐπ᾿ αὐτούς, ἀγάγετε ὧδε καὶ κατασφάξατε αὐτοὺς ἔμπροσθέν μου. (Κατά Λουκάν ΙΘ’ 27)

Καταλαβαίνω ότι το απελπιστικό σενάριο που αναφέρετε και που είναι πρόβλημα για κάθε άνθρωπο έχει μια χαρακτηριστική εξωτερική διαφορά με τις περιπτώσεις Ηλία και Ιησού: επαναλαμβάνεται ασταμάτητα κι ο ένας σκοτωμός φέρνει τον άλλο, ενώ στην δεύτερη περίπτωση έχουμε άπαξ καταστάσεις.

Πιστεύω ότι τέτοιες καταστάσεις είναι ιερατική τελετουργία και φέρνουν εξιλέωση, οπότε θα πρέπει να υπάρχει και τεράστια εσωτερική διαφορά: γίνονται ως θυσία προς τον Θεό κι ως μετάνοια όλων των ανθρώπων ενώ στην πρώτη — αρνητική — κατάσταση δικαιώνουν άνομα προσωπικά συμφέροντα.

— — — — — — — — — — — — — — –

Endiamese PeriocheApril 22, 2018 at 9:18 AM

Σημερινὴ ἀνάρτησίς μου στὸ Facebook:

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΑΚΑΘΕΚΤΑ

Τὸ σοσιαλδημοκρατικὸ CHP ἀπὸ καιρὸ δὲν ἔχει πλέον τίποτα τὸ κεμαλικό.Ὁ πρώην ἡγέτης των ὁ Ἔτζεβιτ καὶ πρώην φίλος τῆς Ἑλλάδος ὡς ποιητής, ὑπῆρξε τὸ 1974 ὁ εἰσβολεὺς τῆς Κύπρου, κατὰ παράβασιν τοῦ συνθήματος τοῦ Ἀτατούρκ, “Εἰρήνη στὴν χώρα , εἰρήνη στὸν κόσμο”.

Σήμερα τὸ CHP ἀπαιτεῖ ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα περισσότερες νήσους ἀπὸ τὸν Ἔρντογαν καὶ ἡ σοσιαλδημοκρατικὴ τους βρώμα προσπαθεῖ νὰ δηλητηριάσῃ καὶ τὸ νεόδμητο İyi Parti τῆς Meral Akşener μὲ τὴν ποσχώρησι στὸ κόμμα της 15 βουλευτῶν τοῦ CHP. Ἐφόσον ὁ Ἔρντογαν μετὰ τὴν ἦττα του εὕρῃ τὴν τύχη τοῦ Μέντερες τοῦ 1959, νὰ ὑπενθυμίσω ὅτι γιὰ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο μας ὁ Μέντερες, παρὰ τὸ ἑλληνικὸ πογκρὸμ στὴν Πόλη τοῦ 1955, γιὰ τὸ ὁποῖο εὐθύνεται, ὑπῆρξε προτιμότερος ἀπὸ τοὺς στρατιωτικούς καὶ τὸ μέλλον τὸ ἀπέδειξε. Συμβουλεύω τὴν Χρυσῆ Αὐγὴ νὰ εἶναι πολὺ προσεκτικὴ σὲ μία μελλοντικὴ συμφωνία μὲ τὴν Ἄκσενερ, ἐὰν αὐτὴ ἔχει δηλητηριασθῆ ἀπὸ τὴν θανατηφόρο ἔνεσι τῆς σοσιαλδημοκρατίας



Δημήτρης Κιτσίκης

Φωτογραφία (βλέπε στὴν κεφαλὴ τοῦ παραπάνω ἄρθρου μου 417):Ὁ Δημήτρης Κιτσίκης, τὸ 1975, στὴν κατεχομένη ἀπὸ τὸν σοσιαλδημοκράτη Ἔτζεβιτ Κύπρο, ἐνώπιον τῆς προτομῆς τοῦ Ἀτατούρκ, ποὺ φέρει τὸ σύνθημά του, “Εἰρήνη στὴν χώρα, εἰρήνη στὸν κόσμο”, τὸ ὁποῖο καταστρατήγησε μὲ θλιβερὸ τρόπο ὁ εἰσβολεὺς Ἔτζεβιτ. Φόβου τὸ CHP!

Δημήτρης Κιτσίκης

Οι Ρωμιοί της Ανατολής — Greeks of the Orient

Πολύ σωστή παρατήρηση, κύριε καθηγητά, για κάτι που φαντάζει κινέζικα στους Έλληνες ψευτο-δημοσιογράφους και τους ανάξιους κυπατζήδες στυλ Καλεντερίδη, Δρούγου, κοκ. Να και τα ονόματα των 15:

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/son-dakika-iddiasi-chpden-15-milletvekili-iyi-partiye-gececek-40813377

Ξέρετε τι δικαιώνει το συνωμοσιολογικό περιεχόμενο της ερμηνείας σας;

Οι ‘αποστάτες’ είναι παντουρκικής βάσης: άλλος από Εντιρνέ (Αδριανούπολη), άλλος από Ζονγκουλντάκ, άλλος από Καισάρεια, άλλος από Αμάσεια, κοκ. Αλλά όλα αυτά μπορεί να είχαν ήδη συζητηθεί στην συνάντηση Κιλιτσντάρογλου — Ακσενέρ που προηγήθηκε της επίσκεψης Μπαχτσελί στον Ερντογάν.

Οι κρετίνοι των ελληνικών καναλιών και τα σκουπίδια της υποστάθμης Χατζηνικολάου κι Ευαγγελάτου μπορεί να αναφέρουν την κα Ακ-σενέρ ως το ανερχόμενο αστέρι της τουρκικής πολιτικής ζωής, αλλά αυτή η κυρία ήταν ανελθόν ήδη το 1996 όταν ο κ. Μουχάμαντ Σαμσαντίν Μεγαλομμάτης εργαζόταν στην Τουρκία και συνεργαζόταν και με τους κεμαλικούς, όπως τον καθ. Ερόλ Μανίσαλι, και με ισλαμιστές, και προσωπικά με τον γερμανοσπουδαγμένο Νετσμετίν Ερμπακάν. Άλλωστε, την ύπαρξη της κας Ακ-σενέρ την έμαθα εδώ και χρόνια από εκείνον.

Όσο λοιπόν η κα Ακ-σενέρ είναι εθνικίστρια ή παντουρανίστρια, άλλο τόσο και γω είμαι ο Δαλάϊ-λάμας! Στέλεχος της Τανσού Τσιλέρ ήταν, και κείνη την έκανε βουλευτή κι υπουργό στα 40 της. Η Τσιλέρ της εξασφάλισε επαφές με ξένες πρεσβείες και με το σιωνιστικό λόμπι των ΗΠΑ σε μια εποχή που πλέον η Τσιλέρ κι όχι ο Ντεμιρέλ έλεγχε το Ντογρού Γιολ Παρτισί. Τότε μπήκε η Ακ-σενέρ και στο κύκλωμα του Φετουλάχ Γκιουλέν.

Ο κ. Μεγαλομμάτης μου είχε πει ότι υπήρχαν πάντοτε παρασκηνιακά συγκοινωνούντα δοχεία μεταξύ από τη μια Ντογρού Γιολ και ΜΗΡ κι από την άλλη Ανά-βατάν και CHP. Οπότε, αργότερα και μετά τη διάλυση των παλιών μεγάλων κομμάτων, η Ακ-σενέρ πήγε στο ΜΗΡ. Τότε ο Φετουλάχ Γκιουλέν ήταν ήδη εκτός Τουρκίας κι οι χειρότεροι εχθροί του ήταν στο CHP, στο οποίο είχαν τα μυστικά στελέχη του δυσκολία να παρεισφρύσουν.

Ουσιαστικά, η κατά τα λοιπά αρκετά μορφωμένη αυτή κυρία (είχε εργαστεί σε πανεπιστήμια στην Τουρκία μετά τη διατριβή της σε Ιστορία) δεν έχει την αστραφτερή λάμψη (που απαιτεί το κωνσταντινουπολίτικο κοσμοπολίτικο περιβάλλον και που προϋποθέτει σπουδές κι εργασία στο εξωτερικό όπως η Τσιλέρ) αλλά είναι πολύ λαϊκίστρια ή και ‘γύναιο’ όπως κι η μίζερη στην προσωπική της ζωή ‘Νεοπλουτίδου’-Τσιλέρ.

Πιο συγκεκριμένα, Τούρκος φίλος του κ. Μεγαλομμάτη και συνάδελφος της ιστορικού Ακ-σενέρ στο Γιλντίζ του είχε πει ότι συχνά τα μαντήλια της βρωμοκοπούσαν λαχματζούν γιατί το πολύ-πολύ να πήγαινε σε καμμιά λοκάντα στο Ζεϋτίν Μπουρνού αντί για ψαροταβέρνες πολυτελείας στα Ταραμπιά που δεν είχε πατήσει το πόδι της! Πάντως το 1996 έπινε μπύρα Εφές Πίλσεν μαζί με την Τσιλέρ! Ωστόσο η μίζερη φτωχολογιά της μπορεί να είναι ένα καλό προεκλογικό όπλο εναντίον του Ερντογάν σε μια Τουρκία που ήρθαν τα πάνω κάτω σε κοινωνικό επίπεδο.



Οπότε, αντί να είναι οι 15 ένας δούρειος ίππος του νέου κόμματος, ήταν μάλλον η ίδια η Ακ-σενέρ γκιουλενική πέμπτη φάλαγγα στο ΜΗΡ κι αποπειράθηκε να ανατρέψει τον Μπαχτσελί. Όταν απέτυχε έφυγε. Θα την υποστηρίξουν ΗΠΑ-Ισραήλ αλλά Ρωσσία και Κίνα δεν αφήνουν με τίποτα να πέσει ο Ερντογάν.

Endiamese PeriocheApril 22, 2018 at 4:38 AM

Κωσταντῆ, ὁ Ῥουσσὼ ὡς πατέρας τοῦ γαλλικοῦ φασισμοῦ ἔχει τὸ βασικὸ χαρακτηριστικὸ τοῦ φασιστοῦ, τὴν ἀπόλυτη εἰλικρίνεια. Σωστά, ὅπως λές, ἀντιϋποκριτής.Κατεδίκαζε τὸ θέατρο ὡς ἔκφρασι ὑποκρισίας. Ὁ φασιστὴς εἶναι αὐθόρμητος, ὅπως ὁ Τράμβιος ποὺ ἀπεχθάνεται τὸ πολιτικὰ σωστό. Ὁ Χίτλερ στὸ βιβλίο του “Ὁ Ἀγών” λἐγει ἀκριβῶς αὐτὰ ποὺ θὰ κάνῃ ἀργότερα στὸ σημεῖο ποὺ οἱ ἱστορικοὶ ἐπικρίνουν τοὺς φιλελευθέρους πολιτικοὺς ὅτι ἐὰν τὸ εἶχαν διαβάσει καὶ τὸ εἶχαν πάρει στὰ σοβαρὰ θὰ εἶχαν ἀποτρέψει τὴν ἔλευσί του στὴν ἐξουσία.

Ἡ προπαγάνδα, ὡς σύγχρονο ἀπαραίτητο ὅπλο της πολιτικῆς (ὅσο ἀπαραίτητο εἶναι ἕνα σύγχρονο ὅπλο γιὰ πόλεμο. Στὴν διατριβή μου περὶ προπαγάνδας ἔχω ἕνα κεφάλαιο ποὺ τιτλοφορῶ «Nécessité de la propagande grecque») δὲν ἀφαιρεῖ ἀπὸ τὴν εἰλικρίνεια τοῦ φασιστοῦ.Ὅταν ὁ Κασιδιάρης δηλώνει ὅτι εἶναι κατὰ τῆς βίας γελᾶνε καὶ τὰ μουστάκια του.Δημήτρης Κιτσίκης

Οι Ρωμιοί της Ανατολής — Greeks of the Orient

Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα αναφέρετε περί ειλικρίνειας, υποκρισίας και θεάτρου! Δεν ξέρω αν καν υπάρχει αντίφαση μεταξύ ειλικρίνειας κι υποκρισίας. Μπορεί. Και το θέατρο μπορεί μεν να είναι υποκριτική τέχνη αλλά, βασικά, είναι μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας. Γιατί είναι μια μίμηση … υποκρισία;

Αλλά κι αν δεχθούμε ότι το θέατρο, έτσι όπως είναι γνωστό τα τελευταία 2500 χρόνια, είναι έκφραση υποκρισίας, τότε μια θεατρική παράσταση μέσα στην θεατρική παράσταση θα πρέπει να είναι η Απόλυτη Αλήθεια — ως αναστροφή του ψέμματος και της υποκρισίας. Αυτό συμβαίνει στον Άμλετ του Σέξπηρ: The-play-within-a-play (https://greeksoftheorient.wordpress.com/2017/11/29/hamlet-the-play-within-a-play-end-times-symbolism/).

Αλλά για τις πρώτες δυόμιση χιλιετίες της ιστορίας του, το θέατρο που γεννήθηκε στην Αίγυπτο ήταν μια κορυφαία κι αρχετυπική περίπτωση συμπαθητικής μαγείας. Εδώ δεν αναφέρομαι στον νεώτερο, συμβατικό και ξεπεσμένο ορισμό της συμπαθητικής μαγείας, ότι δηλαδή είναι η μορφή μαγείας η οποία υποστηρίζει ότι, αν έχω την εικόνα κάποιου πράγματος, μπορώ να έχω και το ίδιο το πράγμα.

Εννοώ την μιμητική κινητική, η οποία διά συμβολικής δράσης μελών όχι απλώς ‘αναπαριστά’ αλλά προτυπώνει αμετάκλητα ένα ‘ύστερο’ γεγονός, έτσι καθιστώντας το αδύνατο να αποτραπεί. Αυτή η ιερατική συνέργεια ήταν το ιερό θέατρο το οποίο ανεβαζόταν σε ιερούς ναούς πάνω από 2000 χρόνια πριν τον Αισχύλο και το οποίο, ως μαγική ιερουργία του ισιδικού ηλιουπολιτικού ιερατείου, παρίστανε — όχι για τα μάτια των πιστών αλλά για κείνα του Σύμπαντος — την Παγκόσμια Ιστορία από την Δημιουργία ως την Συντέλεια σε ένα μονόπρακτο.

Κεντρικοί ήρωες στον Άμλετ της Αρχαίας Αιγύπτου ήταν όλα τα πρόσωπα του σεξπηρικού κι άλλα επιπλέον, εφόσον όλα περιστρέφονταν γύρω από τον Βασιλέα Βασιλέων της Αποκάλυψης — Ώρο, ο οποίος θα συγκρουστεί με την εκπόρευση του Κακού (Σηθ — Αντίχριστο — Λαέρτη) και θα υπερισχύσει.

Αυτή η σήμερα χαμένη υπερχρονική (ή εξωχρονική) ματιά στην Ιστορία της Ανθρωπότητας για όσους δεν είχαν ανάγκη καμμιάς φιλοσοφίας, επειδή κατείχαν την Σοφία, ήταν ολότελα αποδεσμευμένη από το παρελθόν, παρόν και μέλλον, και τους έκανε να νοούν τα πάντα ως μια ατέρμονα ανακεφαλαίωση. Έτσι λοιπόν γνωρίζοντας από τότε αυτό που εμείς βλέπουμε ως κοντινό μας μέλλον, έδρασαν κι εργάστηκαν προτυπώνοντας κι αποτυπώνοντάς το.

Οι αρχαίοι Έλληνες απλά έδωσαν λιγώτερο οντολογική και περισσότερο ηθική διάσταση στα δρώμενα. Οι ήρωές τους κυμαίνονταν μεταξύ ηθικής κι ανηθικότητας. Αλλά η ειλικρίνειά τους είναι το συμπέρασμα: δι’ ἐλέου καὶ φόβου περαίνουν την έκβαση. Αυτό είναι μια θρησκευτική δραστηριότητα που μεταγενέστεροι περισσότερον ξεπεσμένοι στην Ύστερη Αρχαιότητα και μετέπειτα (κι ακόμη χειρότερα στα νεώτερα χρόνια) δεν αντιλήφθηκαν.

Ασφαλώς πρέπει να προσθέσω ότι τα παραπάνω, τα οφείλω στις συζητήσεις μου με τον κ. Μεγαλομμάτη. Κι ακόμη θυμάμαι ότι μου είχε πει ότι σε μια μελλοντική συνάντηση θα πρέπει να έχω έτοιμη και τυπωμένη την Θεία Λειτουργία του Ιωάννου Χρυσοστόμου για να μου περιγράψει το πως τα τμήματά της αντιστοιχούν σε τμήματα αρχαίας αιγυπτιακής ισιδικής (ισειακής) τελετουργίας και θεατρικών δρωμένων και το ποιες δράσεις των Χριστιανών ιερέων αντιστοιχούν σε ποιες των αρχαίων Αιγυπτίων ιερέων της ηλιουπολιτικής θεολογίας.

 — — — — — — — — — — — — — — — 

Κατεβάστε την αναδημοσίευση σε Word doc.:

https://www.slideshare.net/MuhammadShamsaddinMe/ss-250562482

https://vk.com/doc429864789_619173596

https://docdro.id/P4ov2kr


No comments:

Post a Comment