Αυτό το κείμενο αποτελεί το δεύτερο από τα δύο κεφάλαια του Ιστορικού Πλαισίου, το οποίο συμπεριλήφθηκε στην νεοελληνική έκδοση του Περίπλου του Άννωνα, την οποία δημοσίευσα σε ανεξάρτητο βιβλίο στις εκδόσεις Στοχαστής το 1991. Η πλήρης έκδοση περιλαμβάνει επίσης Πρόλογο, Εισαγωγή, Κείμενο, Μετάφραση, Σχόλια και ένα επιπλέον κεφάλαιο του Ιστορικού Πλαισίου. Η σύγκρουση της Ρώμης με την Καρχηδόνα αποτελεί την τεκμηριωμένα πρώτη έκφραση αντισημιτισμού στην Παγκόσμια Ιστορία, την πρώτη ‘βόρεια’, ‘λευκή’ και ευρωπαϊκή, αποικιοκρατική παρέμβαση και κατάκτηση στην Αφρική, και την πρώτη βαρβαρική καταστροφή ενός μεγάλου πολιτισμού εκ μέρους ενός περιθωριακού και βαρβαρικού έθνους. Η ρωμαιο-καρχηδονιακή ωστόσο σύγκρουση δεν αποτελεί την απαρχή των φυλετικών διακρίσεων στην Ιστορία της Ανθρωπότητας, κάτι που εντοπίζεται αιώνες και χιλιετίες ενωρίτερα στην Μεσοποταμία, ανάμεσα στους Ασσύριους και τους Ελαμίτες.
Τρεισήμισυ αιώνες αργότερα, με το Διάταγμα του Καρακάλλα (Constitutio antoniniana) το 212 τεμ (της εποχής μας), η Ρώμη άλλαξε τακτική και πορεία εξουσίας κατά 180 μοίρες, δίνοντας τον τίτλο του Ρωμαίου πολίτη σε όλους τους ελεύθερους Αφρικανούς, Βέρβερους, Καρχηδόνιους, Νουμίδιους, Αιγύπτιους, κλπ, όπως επίσης άλλωστε και σε ελεύθερους Ασιάτες και Ευρωπαίους, κατοίκους της αυτοκρατορικής επικράτειας. Ωστόσο, αυτό δεν οφείλεται σε καμμία δημοκρατική εξουσία, σε καμμία απόφαση της Συγκλήτου, και σε καμμία παραδοσιακή ρωμαϊκή ή αρχαιο-ελληνική φιλοσοφική σχολή.
Άλλωστε, ευτυχώς, όλα αυτά τα άχρηστα, αίσχιστα και απάνθρωπα είχαν σβύσει ανεπιστρεπτί. Η διάδοση και επικράτηση ανατολικών (αιγυπτιακών, αραμαϊκών-μεσοποταμιακών, αφρικανικών, φοινικικών, ιρανικών και ανατολιακών) θρησκειών, κοσμογονιών, κοσμολογιών, μυθολογιών, εσχατολογιών, σωτηριολογιών, θεουργιών, λατρειών, εσωτερισμών, μυστικισμών, παραδόσεων, παιδειών, τρόπων ζωής, συμπεριφορών, τάσεων και γενικώτερα πολιτισμών στην Ρώμη, στην Ελλάδα, στην Μακεδονία, στα ευρωπαϊκά εδάφη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, και στην Ευρώπη εκτός της αυτοκρατορίας άλλαξαν άρδην την κατάσταση. Έτσι, από την αθλιότητα των ανίερων ρατσιστών ‘φιλοσόφων’ και την διαφθορά των δημοκρατικών βουλών, βουλευτών και συγκλητικών, η Ρώμη έγινε από Res Publica ένα Imperium, και η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία εξανατολίσθηκε, δηλ. εκπολιτίσθηκε, ολοσχερώς, απορρίπτοντας τις παλαιές ρωμαϊκές και αρχαιοελληνικές απαξίες, τις οποίες μάλιστα, λόγω άγνοιας, ανόητου ομφαλοσκοπισμού, και άχρηστου φανατισμού, θεωρούσαν ως ‘αξίες’!
Στην συνέχεια, οι αξίες της Χριστιανωσύνης δεν ήταν παρά αυτές μίας ακόμη ανατολικής θρησκείας η οποία διαδόθηκε στην Ευρώπη και περαιτέρω εκπολίτισε τους Ευρωπαίους. Η ύπαρξη πολλών Βερβέρων, Κοπτών και άλλων Αφρικανών ανάμεσα στους Πατέρες της Χριστιανικής Εκκλησίας αποτελεί μία υστερόχρονη νίκη της Καρχηδόνας επί των ρατσιστών Ρωμαίων των βαρβαρικών δημοκρατικών χρόνων.
Κατεβάστε το κείμενο σε PDF: https://www.academia.edu/49516511/Η_Βορειοδυτική_Αφρική_και_η_Καρχηδόνα_μέχρι_την_Ρωμαϊκή_Κατάκτηση
No comments:
Post a Comment